Školní poradenské pracoviště - ŠPP
Hlavním úkolem ŠPP je vylepšení sociálního klimatu školy, vzájemná spolupráce a posilování vztahů
mezi všemi vrstvami školy, dále je kladen velký důraz i na oblast primární prevence a péči o děti
se speciálními vzdělávacími potřebami, diferenciaci a individualizaci výuky a podpory v souladu
s předpoklady jednotlivých žáků.
ŠPP nabízí komplexní poradenskou činnost žákům, jejich rodičům a pedagogům.
Členové ŠPP:
Mgr. Helena Šmídová – ředitelka školy a výchovná poradkyně
Mgr. Petr Karman – metodik prevence
Mgr. Helena Beytlerová – speciální pedagog – logoped
Bc. et Bc. Anna Kopecká – pedagogicko – psychologická podpora
Mgr. Vladimíra Juricová – kariérové poradenství
Konzultační hodiny:
Každý pátek od 8h do 9h, po domluvě, jiný termín je možný po vzájemné dohodě.
V plánu školního poradenského pracoviště (pedagogicko – psychologickém poradenství) klademe
důraz na tyto cíle:
- Koordinace poradenských služeb ve škole, koordinace poradenských služeb mimo školu,
vzájemné konzultace a spolupráce.
- Komunikace s rodiči, podpora úspěšného vzdělávání a další spolupráce v rámci péče o žáky
školy.
- Prevence rizikového chování, prevence školního neúspěchu a sociálně nežádoucích jevů.
- Metodická pomoc třídním učitelům, ostatním pedagogickým pracovníkům a asistentům
pedagoga při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Mapování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření.
- Kariérové poradenství – informační a poradenská podpora vedoucí k vhodně zvolenému
dalšímu vzdělávání a budoucímu profesnímu uplatnění.
- Péče o žáky s neprospěchem a jejich vzdělávání, posílení dlouhodobé péče o ně, vytvoření
předpokladů pro snižování neprospěchu.
- Poskytování speciálně pedagogické podpory a logopedické péče.
- Poskytování individuální pedagogicko – psychologické péče pro žáky a podpora rodičů.
- Veškerá dokumentace pracovníků ŠPP o svých činnostech je vedena v souladu s předpisy
o ochraně osobních údajů a je archivována.
Pracovní náplň jednotlivých členů:
Mgr. Helena Šmídová – výchovná poradkyně
- Zajišťuje koordinaci poradenských služeb ve škole a mimo školu.
- Zajišťuje vzájemnou spolupráci s rodiči a žáky.
- Vedoucí člen ŠPP.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními.
- Zabývá se přípravou podmínek pro žáky se specifickými poruchami chování a speciálními
vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
- Evidence zpráv z vyšetření ze školských poradenských zařízení.
Mgr. Petr Karman – metodik prevence
- Realizuje preventivní programy pro žáky, poskytuje metodické vedení a pomoc všem
pedagogickým pracovníkům školy.
- Zajišťuje prevenci rizikového chování – zaměřené na školní neúspěch, prevenci
záškoláctví, závislostí, zneužívání, rizikových projevů poškozování a další rizikových jevů.
- Spolupracuje s třídními učiteli, rodiči i žáky.
- Spolupráci se školskými zřízeními a s orgány státní správy, které mají v kompetenci
problematiku prevence rizikového chování.
Mgr. Helena Beytlerová – speciální pedagog – logoped
- Péče o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, komunikace a spolupráce s rodiči.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními.
- Metodická pomoc učitelům, asistentům, rodičům i žákům v oblasti speciálně
pedagogické problematiky.
- Tvorba plánů pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Individuální logopedická péče o žáky.
- Předmět speciálně pedagogické péče.
Bc. et Bc. Anna Kopecká – školní psychologická podpora
- Poskytuje konzultace pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce v oblasti
psychologické podpory.
- Péče o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, komunikace spolupráce s rodiči.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům.
- Předmět speciálně pedagogické péče.
- Individuální péče o žáky.
- Práce s třídními kolektivy a zkvalitňování vztahů mezi žáky.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními.
- Podpora žáků se SVP a žáků nadaných.
Mgr. Vladimíra Juricová – kariérová poradkyně
- Kariérové poradenství – průzkum možností volby povolání.
- Pomoc při vyplňování přihlášek, jejich evidence, včasné odeslání, zpracování výsledků
přijímacího řízení